Tipuri de motoare electrice


ghidelectric.ro
Joi, 18 Aprilie 2024
Ne gasiti si pe:            

Tipuri de motoare electrice


Electricitatea exista de la crearea materiei ,intrucat materia este formata din atomi ,care contin particule incarcate electric ,numite protoni si electroni .

motoare electrice

Vechii greci stiau ca frecand o bucata de chihlimbar cu o bucata de panza ,aceasta va atrage obiecte usoare ,dar nu aveau o explicatie a acestui fenomen.De fapt ,frecarea genereaza electricitate.Materialele neincarcate electric au un numar egal de electroni,in carcati negativ,si de protoni ,incarcati pozitiv , care se neutralizeaza reciproc .Insa prin frecarea a doua materiale ,se produce un transfer de electroni de la unul la altul , dezechilibrand incarcarea lor electrica . Cel care primeste electroni se incarca negativ , iar cel care pierde electroni se incarca pozitiv , informeaza site-ul Componenteindustriale.

Motoare in curent alternativ

Curentul alternativ isi schimba de regula directia de 50 sau 60 de ori pe secunda . Unele motoare care functioneaza cu curent alternativ au un rotor alimentat cu curent prin intermediul unui cumutator , la fel ca si in cazul motoarelor cu curent continuu . Insa la majoritatea motoarelor cu curent alternativ , rotorul nu este conectat , motorul functionand in acest caz pe baza unui principiu numit inductie  . Curentul alternativ care circula prin fluxurile statorului produc un camp magnetic , ca si cel produs de rotirea unui magnet permanent . Acest camp mobil produce un camp in fluxurile rotorului , magnetizandu-l . Astfel , el se roteste , din cauza respingerii polilorsai de actre campul magnetic care il inconjoara .

Rotorul poate fi prelucrat din bare de cupru sau de aluminiu , conectate la capete la doua inele metalice . Ansamblul rotorului seamana cu o cusca , motiv pentru care acestui tip de motor i se mai spune si motor-cusca de veverita, scrie Componenteindustriale.

Motorul cu megavolti

Unul dintre generatoarele prin inductie des folosite este cel inventat in anul 1931 de Van de Graaff . O curea confectionala dintr-un material izolant transmite energia unei sfere metalice , care ajunge in cele din urma la cateva milioane de volti.Generatorul electric de tip Van de Graaff  este utilizat pentru a testa materiale izolante care trebuie sa reziste la tensiuni mari . De asemenea , acest tip de generator este utilizat in cercetarea nucleara ,tensiunea inalta fiind folosita pentru accelerarea vitezei particulelor de subatomi.

Cu toate ca generatoarele prin frecare si inductie genereaza o tensiune foarte inalta , ele nu pot genera curent continuu . Aceasta nevoie a fost satisfacuta doar la sfarsitul anilor 1790 , cand omul de stiinta italian Alessandro Volta a inventat prima baterie , inventie care a condus la utilizarea electricitatii pentru iluminat la sfarsitul secolului XIX .

Chiar daca bateria este o sursa convenabila de electricitate utilizata in multiple scopuri , ea se uzeaza si trebuie fie inlocuita , fie schimbata .Asadar , bateria nu este o sursa potrivita pentru a genera curent electric unei intregi comunitati.

Experientele de la inceputul secolului al XIX-lea au dus la dezvoltarea generatoarelor moderne, potrivit Compenenteindustriale.

Motoare cu curent continuu

Curentul continuu este un curent electric care circula intotdeauna in aceeasi directie dinspre o baterie sau orice alta sursa . Daca se conecteaza o baterie la la bobina unui motor electric simplu , aceas - ta se comporta ca un magnet, avand la un capat polul nord  si la celalalt polul sud . Intrucat polii opusi se atrag , polul nord al bobinei este atras de polul sud al magnetului permanent , iar polul sud al bobinei este atras de polul nord al magnetului permanent . Aceste forte de atractie produc rotirea bobinei .

Totusi , un schimbator automat numit comutator schimba directia de circulatie a curentului electric prin bobina .Cumutatorul unui motor de curent continuu simplu este alcatuit dintr-un inel de cupru taiat in doua si instalat pe un material izolator , pe axa de rotatie.Capetele bobinei sunt conectate la cele doua capete ale inelului .Curentul electric circula prin intermediul unei perechi de carbuni numiti perii , conectati la partile opuse ale cumutatorului . Rotatia axului face ca fiecare din perii sa fie conectata pe rand la polii bobinei .

Motoare sincrone

La motoarele prin inductie , rotorul se misca mai incet decat campul magnetic care il inconjoara . La motoarele sincrone , rotorul se misca in acelasi timp cu campul magnetic care il inconjoara . Un motor sincron simplu este constituit dintr-unul sau mai multi magneti permanenti , polii acestora fiind atrasi de polii opusi ai campului magnetic inconjurator , astfel incat se rotesc cu aceeasi viteza . La unele motoare , rotorul nu este un magnet permanent , ci un electromagnet , dar principiul de functionare este acelasi . Un alt tip de motor sincron  foloseste flucturatiile de curent alternativ pentru a produce un camp magnetic care determina rotirea unei roti zimtate.

Acesta este principiul de functionare a unor ceasuri electrice. Majoritatea motoarelor electrice genereaza miscare circulara.Unele au insa spirele stativului liniare ,producand un camp magnetic liniar , care va atrage materiale conductoare . Acest tip de motor se numeste motor prin inductie liniara  si este utilizat pentru a pune in miscare usi glisante , benzi transportoare pentru bagaje la aeroporturi , precum si la conducerea unor trenuri de mare viteza .


Sursa: Componenteindustriale

 
03/05/2010 - Acest articol a fost citit de 14140 ori Recomanda
 
 Nota acordata: 3 (data de 291 vizitatori)
 
Produse si servicii ale companiilor Companiile active sunt aici
Alte stiri din categoria "Cercetari electrice"
Stirile anterioare
Ministerul Economiei vrea sa infiinteze un...
Ce trebuie sa stiti despre becurile cu halogen
Ion Lungu: In energie, ar trebui sa nu se mai...
In cel mult trei ani, becul lui Edison ar putea...
Un nou motor electric de la Mercedes-Benz
Stirile urmatoare
ICPE: Fulgere pe cale artificiala
Cata energie produce si consuma Romania
Cel mai mare laser din lume va fi construit la...
Nu folositi echipamente electrice nefunctionale...
Cresterea constanta a pietei romanesti de GPL...
 
Ghidelectric.ro | electrice si automatizari  | TOP STORY



Noua BSP41 pentru identificarea simplă a tablourilor electrice

imprimanta idenficare tablouri electrice
Firele, cablurile și componentele identificate corect vă oferă imediat o imagine clară privind modul de funcționare și de conectare a unui tablou electric.


Tablourile electrice pot fi identificate acum mai eficient cu noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41.


Identificați toate blocurile terminale


Noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41 poate imprima pe etichete de identificare rigide pentru toate mărcile majore de blocuri terminale și componente pentru tablouri electrice. Cu BSP41, constructorii de tablouri nu mai au nevoie de câte o imprimantă de etichete rigide pentru fiecare marcă utilizată. Brady Corporation oferă o listă de mărci de blocuri terminale care au fost testate în privința compatibilității cu noua BSP41.


... Citeste articolul
Login
E-mail:
Parola:
cont nou am uitat parola
Fumeaza electronic
Abonare la newsletter
E-mail:

Portal electric si automatizari din Romania pentru firme cu profil echipament electric si electricieni autorizati


Situri Partenere Portal Electric: https.www.avocatiasiduhnea.ro| fisamedicalaiasi.ro| Rocco Piese | studio 20 | www h2on ro | focusrent ro | melkior | komsitravel ro | www.plantmaster.ro | http www scauneonline ro | Rexed |
Pentru web masteri  |  Harta site  |  RSS Ghid Electric