GM prezinta viitorul vehicul pentru orasele ultraaglomerate


ghidelectric.ro
Joi, 28 Mai 2020
Ne gasiti si pe:            

GM prezinta viitorul vehicul pentru orasele ultraaglomerate


GM a prezentat conceptul unui vehicul de transport urban, care vine ca o necesitate la aglomeratia din viitor. Viitorul aduce transformari mai putin placute, care nu pot fi evitate.

vehicul electric

Insa ne putem face viata mai usoara adaptandu-ne la noile conditii. Asta ne sugereaza si GM, constructorul american atentionand ca aglomeratia urbana va fi una dintre principalele probleme ale viitorul nu chiar atat de indepartat, scrie Newstimisoara.

GM a prezentat la Shanghai conceptul EN-V, dezvoltata impreuna cu chinezii de la SAIC si despre care spune ca reprezinta solutia transportului personal in orasele ultraaglomerate pe care le vom avea peste 20 de ani. Dealtfel, emericanii spun ca in jurul anului 2030, cam 60% din populatia lumii (estimata la 8 miliarde) va trai in mari centre urbane. Asta va duce la aglomerari care nu vor mai permite transportul personal bazat pe actualele masini.

Este nevoie de altceva, iar cei de la GM spun ca au gasit solutia. Se numeste EN-V (Electric Networked Vehicle), arata destul de ciudat, dar asigura transportul rapid a 2 persoane, la costuri mult mai reduse.
EN-V se bazeaza pe platforma dezvoltata de Segway si propune un fel de masina, cu doua roti antrenate de motoare electrice. Puterea maxima a motoarelor este de 25 CP, iar cuplul ajunge la 440 Nm. EN-V poate atinge o viteza maxima de 40 km/h si are o autonomie de 40 km/h, mai mult, spun americanii decat este nevoie pentru calatoriile zilnice, in oras, ale unei persoane. Bateriile se pot incarca de la orice priza normala, urmand sa fie puse la punct si statii de incarcare speciale, informeaza Newstimisoara.

Conceptul are toate comenzile drive-by-wire, iar cele doua motoare sunt folosite si pentru mersul normal si pentru franare si pentru schimbarea directiei. Soferul poate controla singur vehiculul, de la un tablou de comanda sau deplasarea se poate face in modul automat. GM spune ca aceasta este si diferenta intre EN-V si masinile normale cu propulsie electrica - conectivitatea. Aceste masini vor comunica intre ele si vor folosi semnalul GPS, astfel incat sa fie automat evitate coliziunile, iar in modul automat va fi aleasa ruta cea mai rapida, pe baza informatiilor de trafic instantaneu, transmise de fiecare unitate EN-V care circula in acel moment. Bineinteles ca masina are toate "ingredientele necesare" pentru "social media" si atunci cand este in miscare, scrie Newstimisoara.

Avantajele masinii sunt pre anumeroase pentru a fi ignorate. EN-V cantareste maxim 500 kg, in vreme ce masinile de oras de astazi au intre 1,2 si 1,5 tone. EN-V are o lungime de 1,5 metri, in vreme ce o masina normala este cam de 3 ori mai lunga. De asemenea, la nivelul manevrabilitatii, EN-V are un diametru de bracare de 1,74 metri.

Sursa: Newstimisoara

 
25/03/2010 - Acest articol a fost citit de 2502 ori Recomanda
 
 Nota acordata: 1 (data de 60 vizitatori)
 
Produse si servicii ale companiilor Companiile active sunt aici
Alte stiri din categoria "Vehicule electrice"
Stirile anterioare
Panouri solare pe un depozit de piese auto Porsche
In 2013 vom aveam primele motoare electrice de...
Investitie de 246 milioane de dolari in motoare...
Top constructori auto care vor produce masini...
Tot mai multe pompe de incarcare pentru...
Stirile urmatoare
Ce poti face cu bateriile masinilor electrice?
Alimentarea locuintei cu energie electrica de...
Primul model hibrid de la Renault va sosi abia...
Japonezii propun incarcarea masinilor electrice...
Comisia Europeana ar putea obliga Romania sa...
 
Ghidelectric.ro | electrice si automatizari  | TOP STORY



Noua BSP41 pentru identificarea simplă a tablourilor electrice

imprimanta idenficare tablouri electrice
Firele, cablurile și componentele identificate corect vă oferă imediat o imagine clară privind modul de funcționare și de conectare a unui tablou electric.


Tablourile electrice pot fi identificate acum mai eficient cu noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41.


Identificați toate blocurile terminale


Noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41 poate imprima pe etichete de identificare rigide pentru toate mărcile majore de blocuri terminale și componente pentru tablouri electrice. Cu BSP41, constructorii de tablouri nu mai au nevoie de câte o imprimantă de etichete rigide pentru fiecare marcă utilizată. Brady Corporation oferă o listă de mărci de blocuri terminale care au fost testate în privința compatibilității cu noua BSP41.


... Citeste articolul
Login
E-mail:
Parola:
cont nou am uitat parola
Fumeaza electronic
Abonare la newsletter
E-mail:

Portal electric si automatizari din Romania pentru firme cu profil echipament electric si electricieni autorizati


Situri Partenere Portal Electric: Kronos | eOrion ro | Rocco Piese
Pentru web masteri  |  Harta site  |  RSS Ghid Electric