Raliu de masini cu panouri solare


ghidelectric.ro
Marti, 19 Noiembrie 2019
Ne gasiti si pe:            

Raliu de masini cu panouri solare


Raliul masinilor cu panouri solare a luat startul in Australia, iar bolidul Nuna 5, construit in

masini solare

Masina studentilor olandezi este echipata cu 2.000 de celule ce capteaza energie de la soare si va rula cu o viteza maxima de 150 de kilometri la ora pe o distanta de 3.000 de kilometri, scrie Adevarul.

 

Masina solara Nuna 5, construita de studentii de la Universitatea Tehnica din Delft, Olanda, este de la an la an mai performanta. Cu un design excentric, vehiculul ce seamana cu o nava spatiala participa in acest an pentru a cincea oara consecutiv la raliul World Solar Challenge, ce se desfasoara deja in Australia.

 

 

Echipa olandeza, Nuon Solar Team, formata din 15 studenti de la Universitatea din Delft, favorita cursei din aceasta toamna, a luat ieri startul, plecand din localitatea Darwin. Ca si in anii trecuti, Nuon Solar Team este sponsorizata de furnizorul de energie Nuon si indrumata de fostul astronaut Wubbo Ockels. Nuna 5 este mai performanta decat predecesoarele sale, mai usoara, si cu panouri solare mult mai eficiente.

 

 

Secretul pentru a castiga acest raliu il constituie echilibrul intre esursele de energie existente si consumul optim al masinii de-a lungul traseului. Viteza masinii se schimba in functie de conditiile meteorologice, dar si de nivelul de incarcare a bateriilor. Panourile solare sunt dirijate in asa fel incat razele soarelui sa cada perpendicular pe ele, pentru a capta cat mai multa energie. Povestea raliului World Solar Change a inceput in 1982, cand australianul Hans Tholstrup a construit un vehicul echipat cu panouri solare, scrie Adevarul.

 

Raliul solar din Australia are loc din doi in doi ani. Primul start a fost dat la 1 noiembrie 1982, la cursa au participat 23 de echipe, dar numai sapte au ajuns la destinatie. Aceasta competitie automobilistica sustine cercetarea in domeniul masinilor solare si promovarea energiilor regenerabile. Ultima cursa a a avut loc in 2007 si a fost castigata de cei 11 studenti olandezi din Delft, cu automobilul solar Nuna 4. Ei au stabilit recordul, parcurgand 3.000 de kilometri in 33 de ore si 17 minute.

 

 

Nuna 5, cea mai noua masina de curse propulsata de energia soarelui, a inceput sa fie construita de catre echipa olandeza Nuon Solar in septembrie 2008. Forma aerodinamica a acestui bolid solar a fost supusa testelor intr-un tunel aflat in Universitatea Tehnica din orasul Delft, Olanda, si a fost finalizata in februarie 2009, informeaza Adevarul.

 

Caroseria este realizata din fibre de carbon, iar masina masoara 4,82 metri lungime, are o latime de 1,76 metri si o greutate de 160 de kilograme. Panourile solare, formate din 2.000 de celule fotovoltaice, acopera sase metri patrati din suprafata masinii.

 

 

Sursa: Adevarul

 

 
29/10/2009 - Acest articol a fost citit de 2396 ori Recomanda
 
 Nota acordata: 3 (data de 49 vizitatori)
 
Produse si servicii ale companiilor Companiile active sunt aici
Alte stiri din categoria "Energie Verde"
Stirile anterioare
2 mld. euro pentru energie eoliana de la Iberdrola
Electrica are 100 de milioane de euro pentru...
Peste 500.000 de case vor putea fi luminate...
Proiecte de peste 80 de milioane de euro pentru...
Ne aflam pe ultimele locuri la capitolul...
Stirile urmatoare
4 milioane de euro pentru parcuri eoliene in...
O fabrica de energie verde in Slatina
Investitii in energie verde
Petrom doreste sa investeasca in energie...
Contracte nesemnate pentru energie regenerabila...
 
Ghidelectric.ro | electrice si automatizari  | TOP STORY



Noua BSP41 pentru identificarea simplă a tablourilor electrice

imprimanta idenficare tablouri electrice
Firele, cablurile și componentele identificate corect vă oferă imediat o imagine clară privind modul de funcționare și de conectare a unui tablou electric.


Tablourile electrice pot fi identificate acum mai eficient cu noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41.


Identificați toate blocurile terminale


Noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41 poate imprima pe etichete de identificare rigide pentru toate mărcile majore de blocuri terminale și componente pentru tablouri electrice. Cu BSP41, constructorii de tablouri nu mai au nevoie de câte o imprimantă de etichete rigide pentru fiecare marcă utilizată. Brady Corporation oferă o listă de mărci de blocuri terminale care au fost testate în privința compatibilității cu noua BSP41.


... Citeste articolul
Login
E-mail:
Parola:
cont nou am uitat parola
Fumeaza electronic
Abonare la newsletter
E-mail:

Portal electric si automatizari din Romania pentru firme cu profil echipament electric si electricieni autorizati


Situri Partenere Portal Electric: Kronos | eOrion ro | Rocco Piese
Pentru web masteri  |  Harta site  |  RSS Ghid Electric