Motorul electric catiga teren in autovehiculele hibride


ghidelectric.ro
, 15 Decembrie 2019
Ne gasiti si pe:            

Motorul electric catiga teren in autovehiculele hibride


Doua companii relativ noi pe piata automobilelor, Tesla si Fisker, au declansat un aprig razboi in justitie, totul plecand de la doua masini ale viitorului: Fisker Karma si Tesla WhiteStar, ambele in stadiu de prototip

Motor auto electric Tesla Nimeni nu s-ar fi gandit, cu putin timp in urma, ca febra constructiei de automobile ale viitorului va naste atat de rapid conflicte in industrie.

Tesla Motors este o companie ceva mai cunoscuta, insa implicarea sa in lumea automobilelor este relativ recenta.

Bazandu-se pe experienta sa, Tesla a decis sa construiasca masini sport exclusiv electrice.

Tesla_RoadsterPrimul model, Tesla Roadster, este aproape gata pentru productia de serie, doar unele probleme tehnice amanand lansarea oficiala programata pentru anul acesta.

Etapa a doua a planului Tesla viza producerea unui sedan, botezat WhiteStar, un automobil scump, de peste 50.000 de euro, care urma sa fie prezentat atat in varianta full-electric, cat si in cea hibrid, denumita si Range Extended Vehicle (Vehicul cu Raza Extinsa).

Aceasta din urma ar urma sa fie o declinare a hibridelor clasice, datorita faptului ca rolul principal l-ar juca de data aceasta motorul electric, in timp ce motorul cu ardere ar contribui doar la reincarcarea bateriei.

Versiunea de top a lui WhiteStar ar urma sa aiba o acceleratie de sub sase secunde de la 0 la 100 km/h, doar cu ajutorul motorului electric.

Contract avantajos

Pentru a finaliza proiectul, Tesla a semnat un contract cu Henrik Fisker, presedinte al firmei de design Fisker Coachbuild, obiectul fiind exact designul viitorului sedan WhiteStar.

La aproximativ un an de la semnarea contractului, Fisker si-a infiintat propria companie de automobile, Fisker Automotive, si a dezvaluit la Salonul de la Detroit propriul model hibrid, Fisker Karma.

Cei de la Tesla sustin ca designul noului model contine o serie de elemente ale proiectului la care Fisker lucra pentru Tesla si, mai mult, Fisker si partenerul sau, Bernhard Koehler, au acceptat contractul doar pentru a avea acces la secretele tehnologice din Tesla.

Saptamana trecuta a fost inregistrata, la un tribunal din California, actiunea de acuzare, fara insa ca pretentiile companiei Tesla sa fie facute publice. Intre timp, programul WhiteStar a fost refacut, designul initial fiind abandonat din cauza lansarii modelului concurent.

Lansarea, prevazuta initial pentru 2009, ar putea fi amanata din acest motiv pentru cel putin un an. Reprezentantii Fisker au refuzat sa faca vreun comentariu cu privire la acuzatiile ce li se aduc.


Roadster electric


Tesla Roadster, primul automobil produs de compania americana, este si primul roadster electric construit vreodata.

Autovehiculul va fi propulsat doar de un motor electric, energia necesara fiind obtinuta de la 6.800 de baterii litiu-ion in miniatura, suficiente pentru a-i conferi masinii un pronuntat caracter sportiv.

Asta se traduce prin 250 CP, o acceleratie de 3,9 secunde de la 0 la 100 km/h, viteza maxima de 200 km/h, cu o autonomie de 350 de kilometri.

Bateria se incarca in maximum 3,5 ore de la o priza obisnuita, costurile de utilizare fiind mai mici de doi centi pe kilometru.

Transmisia se bazeaza pe o cutie manuala cu doar doua trepte, fara ambreiaj, fiind mai apropiata ca sistem de functionare de cutiile secventiale. Inainte de lansarea in productie, Tesla Roadster avea deja aproape 1.000 de comenzi, in conditiile in care pretul ajungea la aproximativ 100.000 de dolari.

Automobilul utilizeaza platforma Lotus Elise, Tesla asigurand motorul si transmisia electrice, ambele produse in California.


Sursa: Financiarul.COM
 
06/06/2008 - Acest articol a fost citit de 6667 ori Recomanda
 
 Nota acordata: 2 (data de 254 vizitatori)
 
Produse si servicii ale companiilor Companiile active sunt aici
Alte stiri din categoria "Vehicule electrice"
Stirile anterioare
Masini electrice in serie
Programul Renault-Nissan Better Place pentru...
Automobile electrice Subaru
Automobile electrice Audi
BMW X6 electric in Romania
Stirile urmatoare
Masini electrice Mitsubishi-Peugeot
Autoturisme electrice Honda
Transport electric in Arad
Mercedes-Benz cu motor electric
Sistemul European de Management al traficului...
 
Ghidelectric.ro | electrice si automatizari  | TOP STORY



Noua BSP41 pentru identificarea simplă a tablourilor electrice

imprimanta idenficare tablouri electrice
Firele, cablurile și componentele identificate corect vă oferă imediat o imagine clară privind modul de funcționare și de conectare a unui tablou electric.


Tablourile electrice pot fi identificate acum mai eficient cu noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41.


Identificați toate blocurile terminale


Noua imprimantă de identificare a firelor și tablourilor BSP41 poate imprima pe etichete de identificare rigide pentru toate mărcile majore de blocuri terminale și componente pentru tablouri electrice. Cu BSP41, constructorii de tablouri nu mai au nevoie de câte o imprimantă de etichete rigide pentru fiecare marcă utilizată. Brady Corporation oferă o listă de mărci de blocuri terminale care au fost testate în privința compatibilității cu noua BSP41.


... Citeste articolul
Login
E-mail:
Parola:
cont nou am uitat parola
Fumeaza electronic
Abonare la newsletter
E-mail:

Portal electric si automatizari din Romania pentru firme cu profil echipament electric si electricieni autorizati


Situri Partenere Portal Electric: Kronos | eOrion ro | Rocco Piese
Pentru web masteri  |  Harta site  |  RSS Ghid Electric