Design in stilul SciroccoRevenind la masina in sine, cel mai important este faptul ca board-ul Volkswagen a declarat ca se asteapta ca aparitia lui Golf MkVI sa creasca vertiginos vanzarile marcii, atat in Europa cat si pe celelalte piete pe care este prezenta, indeosebi SUA. Noua generatie a fost, de asemenea, conceputa pentru a maximiza profitul pe bucata, dat fiind faptul ca Golf 5 a avut un proces de fabricatie cam costisitor, potrivit declaratiilor presedintelui Winterkorn. Nici designul exterior nu a scapat de critici, reprezentantii concernului din Wolfsburg sustinand ca si acesta ar fi incetinit vanzarile. Ca urmare, noua generatie si-a imbunatatit exact parametrii in care MkV avea de suferit. Platforma este, in linii mari, aceeasi, fiind insa scurtat timpul de productie, cel care marea costurile generale, iar designul a fost adus pe linia noului Scirocco si, probabil, stilul va fi utilizat si pe modelele viitoare ale marcii. Responsabil cu aspectul este noul designer sef al grupului, Walter Da Silva, cel care a girat ani la rand stilul modelelor Audi. Acesta a realizat, dupa cum arata fotografiile, un Golf mai dinamic, o idee mai sculptural, cu blocuri optice moderne, cea mai importanta caracteristica fiind disparitia grilei verticale, locul acesteia fiind luat de o grila orizontala, destul de ingusta, dublata de o priza larga de aer plasata pe spoiler. Interiorul pare mult mai putin schimbat, fiind usor de recunoscut elemente ce se regasesc pe toata gama actuala a Volkswagen. Din punct de vedere al versiunilor de caroserie, vor exista cu siguranta clasicele „5 usi” si „3 usi”, existand zvonuri despre un cabrio, si, evident, sportiva GTI, care ar putea primi un acoperis de sticla, precum Scirocco.
Motor de 1.0 litriLa nivel de motoare, o noutate va fi un alt propulsor 1.6 TFSI, care ar putea ajunge la 200 CP, iar versiunea de baza ar fi echipata cu un motor mai mic decat actualul 1.4 TSI de 120 CP. Wolfgang Steiger, manager pentru motoare, a afirmat, de altfel, ca noul model va avea un motor de 1.0 - 1.2 litri, de 75 CP.
Motoarele diesel vor avea si versiuni BlueMotion, dar si twin-drive
, noul sistem hibrid al Volkswagen, care utilizeaza alternativ un motor electric ce se bazeaza pe o baterie incarcabila la priza. Acesta din urma ar putea intra in productia de serie in 2010.
Versiunea hot-hatch GTI va avea, se pare, si mai multa putere, 230 CP, cu o transmisie 4Motion imbunatatita, iar R32 va ajunge la 265 CP.
Dupa prezentarea de la Paris, din octombrie, lansarea comerciala ar putea incepe la sfarsitul anului sau in 2009, fiind asteptate preturi comparabile cu actuala generatie.
Articol complet in
Primele imagini cu noul VW Golf 6 pe Financiarul.COM